Listoval jsem nedávno starými časopisy Svět sovětů. V jednom okamžiku jsem se zarazil nad fotografii podivně vypadajícího automobilu ЗИЛ 112. Z tohoto bodu mi přišlo jen kousek k hledání podrobnějších informací a rád bych se s Vámi o radost z tohoto zajímavého sportovního vozu, podělil. Pokud se bude někomu zdát, že v porovnání s našimi závodními automobily je trochu.. "sovětský".. /viz například automobil Tatra 602 Tatraplan- sport , který je podstatně elegantnější.../ nezapomínejme čím vším si sovětská společnost ve dvacátém století prošla a buďme shovívaví..
Sovětský sportovní vůz ЗИЛ 112/4
- to je milník v historii sovětské designové tvorby. Začátky, čistě
sovětské automobilové produkce, někdy ve dvacátých a třicátých let
minulého století, kdy sovětští návrháři vytvořili vozy s unikátními
vlastnostmi automobilovém průmyslu, zaslouženě vstoupili do dějin.
/doslovný překlad..ale pokračujme../
Bohužel, mnoho vozů
vyrobených ve třicátých až šedesátých let, zůstává opomíjeno, skoro
zapomenuto. Jedním z důvodů je to, že tyto automobily byly vyrobeny
často jen v jednom exempláři, případně jen ve velmi malých sériích. A to
většinou pouze pro závody. Někdy sovětští konstruktéři postavili své
prototypy, na základě sériového automobilu, a někdy však vytvořil auto
úplně nové konstrukce. V roce 1957 Vladimir F. Rodionov, navrhl
karoserii a na základě toho byl postaven ЗИЛ-112 / 4. Čtvrtý ze série sportovních vozů ЗИЛ, navržena a postavena v roce 1956 v jediném exempláři. Založena především na komponenty ZIS-110, ale motor ЗИЛ-111. Karoserie ЗИЛ-112 / 4 byla vyrobena z laminátu. Čtvrtý návrh sportovní vozu, vyvinutý v projekční kanceláři automobilky ЗИЛ . Tým vedl Vladimír F. Rodionov. Označení ЗИЛ
-112/4 je vlastně nepřesné, neboť, - v původní dokumentaci byly všechny
verze sportovních vozů označených jako ZIS (ZIL) - 112. Hlavním účelem
těchto sportovních vozů. ( ZIL 112/4 a ZIL-112/5) bylo testování
automobilu ZIL-111. Z něhož (s úpravami) byl použito zavěšení kol,
brzdy, řízení, některé prvky rámu. V odpružení přední a zadní
stabilizátory byly představeny, byly použity dvouokruhové brzdy.
Podvozek byl založen na rámu ráhen s minimální průřezem. Skelet
karoserie byl složený ze tří částí. Byla vyrobena ve spolupráci s
Výzkumným ústavem plastů (NIIPM) z polyesterové pryskyřice vyztužené
skelným vláknem /přesněji snad laminátová skořepina/, a měl velmi malou
hmotnost (65 kg). Třístupňová převodovka, stejně jako v předchozích
modelech, byl převzata z automobilu ZIS-110. Motor - ЗИЛ-111
se čtyřmi karburátory, upravené vstupní a výstupní potrubí, pro větší
kompresní poměr. Později byl motor instalován s osmi karburátory.
ZIL-112 / 4 byl dokončen v roce 1958 a téhož roku byl vystaven na
průmyslové výstavě. Foto č. 3 byla použita v roce 1958-1962.
Základní technické údaje:
objem
motoru - 5980 cm3, výkon - 200 koní při 4200 ot / min, třírychlostní
převodovka, délka - 4.73 m, hmotnost v provozním stavu 1808 kg,
maximální rychlost - 200 km / h. V tomto období probíhaly samozřejmě
úpravy a vylehčení automobilu, které jednak snížily celkovou hmotnost
automobilu skoro o 140 kg, ale také byl zvýšen výkon motoru a tím se
zvedla i maximální rychlost až o 30 km. Do závodů byl nasazován
přibližně pět let, ale bez výraznějších úspěchů.. Ovšem, nesmíme
zapomenout, že tento vůz v roce 1957 a 1960 , vyhrál mistrovství SSSR.
(Vladimir Petrov a Boris Abramov) Hlavní konstrukční vada byla
přetáčivost v kombinaci se špatným rozložení hmotnosti na osy a
nedostatečné brzdění. Tato verze (ЗИЛ-112/4) se v originále nedochovala. A existuje také jen málo fotografii tohoto vozu.
ЗИЛ
112 / 5 , říkejme mu familiárně "č. 5", se vzhledově moc neliší od
předcházejícího modelu ("čtyřky"). Auta se liší pouze v umístění světel a
ukazatelů. Obě tyto varianta sloužily především pro testování
vlastností dílů a sestav pro limuzínu ЗИЛ -111. Ale design byl jiný: ostatní členové straně rámu obdélníkového průřezu se čtyřmi příčníku, rozvor vzrostl 1940 až 2040 mmLaminátová karoserie již není ze tří částí, ale pouze jako jeden celek.
Byl osazen jiným, motorem ze ЗИЛ -111 výkon 220HP . V seriálu závodů automobil, z různých důvodů, jako je motor nejel. ЗИЛ 112/5 byl snadno 112/4 na 130 kg, je silnější na 20l.s zrychlil na 240km / h
Na rozdíl od ЗИЛ 112/4 se ЗИЛ 112 / 5 v roce 1960 vyhrál mistrovství Sovětského svazu a v roce 1961 získal stříbrnou medaili.
Byl osazen jiným, motorem ze ЗИЛ -111 výkon 220HP . V seriálu závodů automobil, z různých důvodů, jako je motor nejel. ЗИЛ 112/5 byl snadno 112/4 na 130 kg, je silnější na 20l.s zrychlil na 240km / h
Na rozdíl od ЗИЛ 112/4 se ЗИЛ 112 / 5 v roce 1960 vyhrál mistrovství Sovětského svazu a v roce 1961 získal stříbrnou medaili.
Jako malý exkurs do historie závodních automobilů ЗИЛ 112, uvedu i ostatní modely, nebo alespoň část z toho co jsem našel na internetu.
V roce 1956 se postavil vůz ЗИЛ-112
/ 2 (v polovině roku 1956 skončila éra závodních automobilů pod
označením ZIS). Základní konstrukce byla převzata z řady ZIS-110 s
motorem 170 koní. Na tomto stroji v roce 1956, byl Boris Kurbatov
bronzový seriálu mistrovství SSSR.
ZIL-112 / 2
V národním mistrovství v roce 1956 účastní neobvyklé auto - ЗИЛ-112
/ 3. Podvozek a motor byl stejný jako ve verzi 112 / 2, ale design ...
Není vyloučeno, že karoserie byla "inspirována" Cadillacem. Nicméně,
přední maska je podobná modelu "Moskva" - prototyp budoucího ZIL-111.
Tento sportovní se vůz objevil na závodech jen v roce 1956.
ZIL-112 /3
Sportovní vůz ЗИЛ -112 / 4 (1957).
Základní hmotnost - 1.800 kg.
Sportovní vůz ЗИЛ-112 / 5 hmotnost - 1680 kg
Sportovní vůz ZIL-112S ( rok 1962).
ЗИЛ-112S
Tento závodní automobil (ЗИЛ-112S)
byl vyroben závodem ZIL ve dvou exemplářích. Návrhář používá zajímavá
Rodionova řešení - například, převodovky zadní nápravy umístěny tak, že
zařízení lze rychle měnit, takzvaně "na koleně. Výměnu kol bylo možné
provádět velmi rychle, vzhledem k použití jediné centrální křídlové
matice.
Na těchto vozech používá upravený motor ZIS-110. Jeden o objemu 6 litrů V8 výkon a 230 koní, druhý - na 7 litrů a 270 koní V závislosti na otáčkách motoru dosahoval maximální rychlosti v rozmezí 260 - 270 km / h.
Auto v porovnání s ЗИЛ-112/5 se vyznačovalo velmi krátkým rozvorem (2190 mm proti 3760 mm 112S v 112) byl výrazně lehčí než jeho předchůdce ЗИЛ 112/5 (1300 kg oproti 1.450 kg).
Za volantem ZIL-112S závodník G. Zharkov v roce 1965 se stal mistrem země. Oba stroje se dochovaly a jsou nyní vystaveny v Rize, v automobilovém museu. Je škoda, že auta nejsou v původních barvách týmu ZIL (bílá a modrá). Auta jsou vystaveny v bílo červené variantě, viz
Na těchto vozech používá upravený motor ZIS-110. Jeden o objemu 6 litrů V8 výkon a 230 koní, druhý - na 7 litrů a 270 koní V závislosti na otáčkách motoru dosahoval maximální rychlosti v rozmezí 260 - 270 km / h.
Auto v porovnání s ЗИЛ-112/5 se vyznačovalo velmi krátkým rozvorem (2190 mm proti 3760 mm 112S v 112) byl výrazně lehčí než jeho předchůdce ЗИЛ 112/5 (1300 kg oproti 1.450 kg).
Za volantem ZIL-112S závodník G. Zharkov v roce 1965 se stal mistrem země. Oba stroje se dochovaly a jsou nyní vystaveny v Rize, v automobilovém museu. Je škoda, že auta nejsou v původních barvách týmu ZIL (bílá a modrá). Auta jsou vystaveny v bílo červené variantě, viz
obrázek ZIL-112S
Dobová fotografie jednoho ЗИЛ 112-m
(číslo podvozku 1) s novou závodní karoserii, vyrobená v roce 1962 pro
rychlostní rekordy. V roce 1962 v Astrachaňské oblasti u jezera
Baskunchak, má v úmyslu překonat pozemní rychlostní rekord Sovětského
svazu. Jeden ze ЗИЛ 112 má
speciální lehkou karoserii a podvozek, navržené pro lepší aerodynamiku.
Náhoda tomu chtěla, že v suchém prostředí tohoto regionu, byly tento rok
těžké deště. které značně poškodily půdu. Vůz by mohl jet rychlostí
pouze do 200-230 km / h, ne více. /internetový zdroj./
Druhý pokus - plánovaný na překonání rychlostního rekordu v 24-hodinovém závodu - na nově otevřeném okruhu Dmitrovsky. Mimochodem, je to 14-kilometr dálnice , kde se měl překonat rekord. Automobil ЗИЛ 112-m - nejrychlejší sovětský vůz v těchto letech. Ale trénink byl zpožděn: údajně pro sněhovou vánici. Vedení závodu a strana projednali aktivity sportovního vozu ЗИЛ a ukončily "zbytečné" činnosti. Na konec se rychlostní rekordy překonat nepovedlo.
Druhý pokus - plánovaný na překonání rychlostního rekordu v 24-hodinovém závodu - na nově otevřeném okruhu Dmitrovsky. Mimochodem, je to 14-kilometr dálnice , kde se měl překonat rekord. Automobil ЗИЛ 112-m - nejrychlejší sovětský vůz v těchto letech. Ale trénink byl zpožděn: údajně pro sněhovou vánici. Vedení závodu a strana projednali aktivity sportovního vozu ЗИЛ a ukončily "zbytečné" činnosti. Na konec se rychlostní rekordy překonat nepovedlo.
Sportovní vozy ZIL-112S ( rok 1962) v původních barvách.
Sportovní vůz ZIL-112S ( rok 1962). upravená verze na rychlostní zkoušku.
Můj
článek si nedělá ambice na stoprocentní přesnost a je spíš připomenutím
auta u něhož bývá na některých internetových stránkách otazník. Za
použití volně dostupných fotografii .. čímž autorům fotografii děkuji...
Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milenec na střední škole, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.
OdpovědětVymazatCelý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.
Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta
Představil jsem mu mnoho párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Jsem pevně přesvědčen, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818