sobota 5. března 2011

Status blogera..


Zkušenost posledních dní mne vedla k napsání nového mravního kodexu blogera.. Ne, že by se tu někdo předenou nepokusili něco podobného sesmolit, vždy to však vyznělo jaksi do prázdna.. Jak bych řekl, minulo se to účinkem.. Mnozí, nebudu konkrétně ukazovat na na našince i cizince, rádoby autoři, pisálkové a veršotepci, zaplevelili český internetový prostor velkými moudry. Někdy až takovými, že jim prostý jinoch z Moravy, jako jsem já, nerozumí. Šroubovaně konstruované věty. Nové, řekl bych přímo neotřelé výrazivo, slovní spojení. u kterých nechápu co mají vyjadřovat. Například: "..političtí atamani.." co to znamená, co to je, kam to zařadit?
A řekl jsem si dost!
Dost s tou nabubřelostí, dost těm hloupým frázím, človíčku, sepiš jim to. Sestav status blogera.
Název mám. A začnu prvním bodem. Bod číslo jedna. Komentuji jen to, co považuji za důležité, mě osobně blízké, čemu rozumím a dokáži to podložit fakty. ..tečka.. Dobrý.. co dál?
Po bodu jedna, bývá bod dvě. Bod dvě zní, Předem se omlouvám, za pravopisné chyby, které udělám, protože, nikdo nejsme neomylní, že. (V žádném případě, netvrdíme, že si příště koupíme Pravidla českého pravopisu, protože jsme škudlílci a stejně používáme automatické opravy chyb a překlepů.. Někteří parchanti používají i opravu často vyskytujících se slov, aby zdůraznili svoji slovní zásobu.)
Bod číslo tři. Chovám se za všech okolností slušně. U tohoto bodu bych se chtěl zastavit. Slušnost vyžadujeme za všech okolností a upozorňujeme, že neslušné příspěvky smažme jako nevhodné a na našem blogu nepřípustné. Jak říkám, mravnost nadevše. V každém komentáři zdůrazníme, že se nejedná o cenzuru, neboť, žijeme v demokracii a když se někomu něco nelíbí, ať k nám neleze. Bod čtyři. U tohoto bodu jsem na pochybách. Jestli mám vyzdvihnout jestli vyzdvihnout úctu k čtenářům. Toto je důležitý bod. Bod čtyři zní.. Čtenáře a komentátory nikdy a za žádných okolností nepovažujeme za hlupáky. Jsou pouze méně vzdělaní a proto jim musíme přinést světlo poznání.
Bod pátý. Osobitý styl, lehký humor a nadhled. Chápu, že mnozí autoři, tento bod pomíjí jako nedůležitý a já jsem jim nedivím.. Je těžké nadhodit téma, jen lehce naťuknout problém, nechat ho žít vlastním životem.. (tedy ten problém, ne čitatele)
Bod číslo sedm. Čeština, jelikož já být dobry češtin. Netrvat na nějakém archaickém, dávno přežitém jazyku. Právě naopak, čeština je živý jazyk, košatý, co do výraziva i významu. Přinášejme slovo z ulice, nebojme se experimentovat s expresivními výrazy. V tom je síla a krása češtiny.
Bod osmý.. Hájíme své soukromí, jako i soukromí svých blízkých, náš blog není místo pro pomluvy a drby. Jen žádné kontakty. Co je komu do toho s kým chodím večer spát, nebo vedle koho se probouzím. A hlavně, nejmenovat. Karel je sice Karel a Franta je Franta, ale to nikdo neví. Jedno malé městečko poblíž většího městečka je dostatečným určením místa. Bod devátý. Vyčerpat téma, ne čtenáře. Bod deset, Nepoužíván smajlíky.. :-)
Přečtěte a předejte dál.

Žádné komentáře:

Okomentovat