pondělí 21. února 2011

Baráček

Na začátku byl baráček, takový malý baráček. Tři malá okýnka, dveře uprostřed a
ještě menší dvoreček. Tam jsem nějaký čas bydlel. Nejdřív sám, později se svým
psem a ještě později se svojí ženou a kopou dětí.. Tak nějak to zhruba bylo.
Bylo nebylo, baráček byl malý a já byl mladý. Tak je to dávno. Tak dávno, že když
Vám budu vyprávět, co jsme tenkrát ze začátku prožil, věřit mi nebudete.
Pán si to vše vymyslel a dnes hází špínu a bůh ví, jak to bylo.
Bylo to asi tak, že jednoho dne za mnou přišel Franta, nebo Karel, jméno, není až
 tak důležité. Prostě, prodávám baráček za sokolovnou, nechceš ho koupit. A já jako že jo
 a co proto uděláme.. Jak řekli, tak udělali. Dostal jsem klíče a začal snášet na
 hnízdo..Kolik chtěl, tolik jsem dal. Smlouva byla smlouva a peníze šli z ruky do ruky.
 Já spokojený, Karel spokojený.
 Prostě jak to mezi kamarády a partnery má být. Navezl jsem dvě kárky knih i
 koberec jsem koupil. Začal jsem normálně snášet na hnízdo.
 Až do okamžiku, když jednoho dne zvoní pošťačka.. A že nese rekomando,
 přímo to vlastních rukou.Takový pěkný proužek přes to rekomando. Abych jako na
 policii a tam vysvětlil proč to, nebo ono. Nikoho jsem nezabil a nechápal jsem co se děje.
 Až do okamžiku, než jsem seděl na lavici a zaklapla za mnou železná mříž policejní služebny.
 Tak co nám k tomu povíte? Stále jsem měl pocit, že si mne s někým spletli,
 že se policajt usměje a řekne apríl. Nesmál se a stále chtěl vědět, jak to s
 tím baráčkem bylo, a kolik jsem zaplatil a kolik jsem opravdu zaplatil.
 A vraťme se k tomu, to si děláte legraci,
 tak mezi námi, mě to říct můžete. Víte, podíval jsem se do očí tomu uniformovanému
 zástupci ruky zákona. Víte, já jsem byl nedávno na srazu a pan profesor nám
 říkal, že nás špatně připravil pro život. Představte si, že nás nenaučil,
 lhát a krát.. Co říkáte? Toto trochu
 uniformu rozhodilo, protože, člověk v ní nebyl žádný. Vypadalo to, že mne
 pustí domů a k vodě. Protokoly, bla bla bla.
 Možná by to vše probíhalo jinak, kdybych se nedozvěděl, že chapadla sahají
 hodně vysoko. Leč chapadla chobotnice mého kamaráda sahala výše.. Tak bylo
 vyšetřování zastaveno.. Jak se říká, pro nedostatek důkazů.
 
 Uběhlo několik let, zvoní zvonek.. nazdar Karle, co Tě k nám vede..? Víš,
 můžeš mi ukázat tu kupní smlouvu? Jako na barák? Jasný, není problém ..
 Vylezl jsem na židli, sundal složku a vytáhnu smlouvu.
 Karel smutně pokyvuje hlavou, jak jsem předpokládal.. a teď ti něco ukážu já. Dívám se dívám,
 barák stejný, dvorek stejný, akorát ty dva hektary polí v blízkém okolí okresního města
 tam zapsány nejsou.. Už ti to došlo?
 Hochu, to je malá násobilka, ta ti nikdy nešla. Dnes na těch polích stojí satelitní městečko.
   A jistý právník měl krásné nové BMV.

Žádné komentáře:

Okomentovat